Keď sa TREND začiatkom roka pýtal na perspektívy jedného z najväčších servisných centier na Slovensku, odpoveď jeho manažérov zo spoločnosti Soitron obsahovala prvky opatrného optimizmu. Napriek tlaku na zvyšovanie efektivity predpokladali stabilizáciu výnosov za služby vzdialenej správy serverov, IT infraštruktúry, aplikácií, databáz či obchodníckych softvérov – a neskôr aj ich mierny párpercentný nárast. Všetko sa zmenilo jedného jesenného dňa, keď od hlavného zákazníka centra, firmy Hewlett-Packard (HP), dostali nepríjemnú správu.

HP sa rozhodol, že väčšiu časť služieb, ktorú outsourcoval zo Soitronu, bude po novom riešiť vo vlastnej réžii. Dôvod? „HP ich považuje za svoj corebiznis,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva Soitronu Ondrej Smolár. Späť k zákazníkovi sa presunú všetky komplikovanejšie činnosti. Z výplatnej pásky Soitronu odíde tristo ľudí, viac ako polovica stavu centra zo začiatku tohto roka. Ostanú v ňom len základné služby a zopár špecializovaných projektov.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa