Dlho vládla predstava, že podnikať v gastrobiznise je jednoduché a že sa to oplatí. A potom prišla koronakríza. Sľúbená pomoc od štátu sa nekonala, aspoň nie v takej miere, ako je potrebné. Hoci obľúbenému podniku môžu pomôcť verní zákazníci, nie vždy to stačí. Príkladov, ktorým sa darí, je skôr menej než viac.

Ponúkli nový koncept

„Veľa podobných príkladov v našom biznise nepoznáme,“ začínajú rozprávanie predstavitelia vinárstva Matyšák. „My sme otvorili tri nové Matyšák shopy, ale nie je to koncept, ktorý vznikol ako odpoveď na koronakrízu, skôr ako odpoveď na potreby trhu,“ hovorí marketingový manažér Vína Matyšák Michal Sivko. Prvý otvárali koncom predvlaňajšieho leta. Kríza koncept ešte posilnila. Hoci vinárne museli na istý čas podľa zákona zatvoriť, predajne vína a enotéky mohli ostať otvorené. Možno by ich dnes bolo viac, keby nebolo krízy. V ďalších rokoch plánuje Víno Matyšák rásť rýchlejším tempom.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa