Počet nových reštaurácií a pohostinstiev zaznamenal za posledných deväť rokov až 80-percentný nárast. Ukázala to nedávna analýza spoločnosti Bisnode, podľa ktorej bolo k 11. aprílu tohto roku v prevádzke 8 143 takýchto podnikov. Prirodzene, nie všetky sú franchisingového typu. Približne zo 150 franchisingových konceptov tvorí gastrosegment okolo 24 percent.

Až tak bezproblémovo to nejde

Zámer podnikať v gastrobiznise formou franchisingu je často podľa spolumajiteľa konceptu Pizza Mizza a franchisingového poradcu Jozefa Šétaffyho spôsobený naivnou predstavou niektorých podnikateľov o jeho bezproblémovom fungovaní. I neznalosťou a neakceptovaním jeho princípov a podmienok.

Možno preto je relatívne málo pôvodných slovenských franchisingových konceptov na trhu dlhodobo úspešných. „Súvisí to aj s meniacimi sa „módnymi“ trendmi v gastronómii, s vývojom názorov a poznatkov o zdravom a racionálnom stravovaní,“ poznamenáva J. Šétaffy.

Rozhodujú zákazníci a miesto

Kto chce podnikať v oblasti gastronómie, bude mať na výber z viacerých možností franchisingov – či už tuzemských, alebo zo zahraničia. Len známe logo však rozhodne stačiť nebude. O tom,

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa