V ceste na absolútny vrchol, pokiaľ ide o obrat, mu stojí iba britské Tesco a sesterský diskont Lidl. Aktuálne má šesťdesiatpäť obchodných domov, ale aj neutíchajúce expanzné chúťky. Masívne investuje aj do reklamy a predvlani po prvý raz pokoril miliardovú hranicu tržieb. Svoju budúcnosť nevidí v predajniach v nákupných centrách. TREND sa zhováral s generálnym riaditeľom slovenského Kauflandu, nemeckým manažérom Paulom Paulsom.

Kaufland aj Lidl patria do nemeckej skupiny Schwarz. Obaja si stojíte za tým, že nespolupracujete. Je to skutočne tak?

Úplne. Nemáme ambíciu spolupracovať. Takto to rozhodol Dieter Schwarz pred päťdesiatimi rokmi a myslím si, že to bolo veľmi dobré rozhodnutie. Obe firmy môžu pôsobiť samostatne a konkurovať si.

Neexistuje ani neformálna dohoda, že si nebudete liezť do kapusty?

Nie. Máme odlišnú stratégiu. Pozrite sa na filiálky. Lidl ich stavia do tisícpäťsto štvorcových metrov, my od dvetisícpäťsto. Lidl má v sortimente do dvetisíc produktov, my jedenásťtisíc potravinových položiek, obslužné pulty a samoobslužné pokladne. Koncesionárske plochy, ktoré u nás dopĺňajú sortiment, sú v Lidli veľmi zriedkavo, aj to mimo predajne.

Čím je pre vás koncept Lidla inšpiratívny?

Nedávno som bol v jednej predajni v Bratislave, ktorú otvorili po prestavbe. Umiestnili v nej ovocie a zeleninu ku vchodu, my to robíme od nášho príchodu na Slovensko takisto. Pozrite sa na nové fasády Lidla, vyzerajú kvalitne. Ani my nemôžeme zostať pri betónových fasádach, ktoré sme mali pred pätnástimi rokmi.

Lidl je na Slovensku jediný čistý diskontér. Je tu miesto pre ďalšieho takéhoto hráča?

Miesto je vždy, len nový hráč musí byť silnejší. Viaceré nemecké diskonty vraj rozmýšľajú, či prísť na Slovensko.

S diskontnými cenami už pracuje každý reťazec. Aké miesto majú v Kauflande?

Na rozdiel od typických diskontov prenášame tento koncept na väčšiu plochu. Máme tie isté produkty aj ceny, no širší výber tovaru a navyše aj obslužné pulty.

Na konci februára ste uzavreli finančný rok. Aké je medziročné porovnanie?

Pozitívne. Tržby nám rástli o jednociferné percento. Zisk bol len o trošku vyšší, keďže sme investovali až šesťdesiat miliónov eur.

Kam smerovali investície?

Rozšírili sme logistické centrum v Ilave o sklad ovocia a zeleniny, zmodernizovali sedem predajní, ďalším urobili facelift. Tento rok plánujeme zvýšiť investície na viac ako osemdesiat miliónov eur.

Pôjde opäť najmä o rekonštrukcie predajní alebo zrýchlite tempo expanzie?

Budeme expandovať i modernizovať. Opäť potrebujeme rozšíriť sklad aj centrálu.

Myslíte si, že tromfnete tržbami Lidl?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa