Stali sa symbolom boja proti šíreniu nového koronavírusu. Pre časť populácie sú však symbolom obmedzovania slobody. Rúška sa do nášho života dostali takpovediac zo dňa na deň a nie je pravdepodobné, že by nás mali tak skoro opustiť. Napokon aj veľké módne firmy pochopili, že môže ísť o lukratívny biznis, a ponúkajú atraktívny módny doplnok, ktorý vám možno zároveň zachráni život. Cena sto eur nie je zďaleka konečná.

Koniec rozdielom

Ázia – náš vzor, dá sa povedať v poslednom roku. Pred dvanástimi mesiacmi bola návšteva Ďalekého východu kultúrne extrémne odlišnou skúsenosťou. Jedným z prejavov týchto rozdielov boli rúška. V Hongkongu ste ich videli na každom druhom okoloidúcom, v Singapure ich nosili predovšetkým ľudia prichádzajúci z Japonska. Tam ich nosí naozaj každý, kto má čo i ten najmenší náznak virózy. Tomu zodpovedala aj „rúšková infra-štruktúra“. Látkové rúška ste mohli kúpiť takmer v každom obchode, navyše tu boli samostatné obchody, ktoré sa špecializovali výhradne na tvárové masky. Okrem materiálu a obrázkových motívov mali na výber aj rôzne veľkosti či niekoľko spôsobov uchytenia. Ázia bola skrátka raj rúšok dávno predtým, ako sa SARS-CoV-2 rozšíril takmer do všetkých krajín sveta.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa