Okrem slovenských tu vidno i desiatky áut s maďarskými, rumunskými či inými zahraničnými evidenčnými číslami. Pred necelými troma rokmi otvorený One Fashion Outlet na slovenskej strane hranice síce tomu omnoho väčšiemu rakúskemu konkurovať nechcel, ale s neúspechom taktiež nepočítal. Situácia sa však mení pod tlakom trhu i nízkej výkonnosti centra.

Pragmatické riešenie

Majitelia projektu výpredajového centra vo Voderadoch ležiaceho na odbočke z vyťaženej diaľnice D1 ohlásili rozsiahlu reštrukturalizáciu po dohode s financujúcou Všeobecnou úverovou bankou. Firma tým podľa vlastných slov sleduje pragmatické riešenie, ktorým sa nič nemení pre návštevníkov ani zamestnancov.

„Umožní projekt zastabilizovať, zvýšiť jeho potenciál, ochráni obchodných partnerov a v neposlednom rade vytvorí pevnú pôdu pre vstup možného strategického partnera,“ informuje Matej Kostúr, konateľ spoločnosti.

Cieľom má byť posilniť investorskú firmu One Fashion Outlet 1 (OFO) a zabezpečiť ďalší rast. „Prioritou spoločnosti do najbližších mesiacov je uzatvoriť pozitívne naštartované rokovania o vstupe nových obchodných partnerov a významných značiek, ktoré by pomohli ďalej zvyšovať atraktivitu centra,“ približuje M. Kostúr. Najväčší veriteľ, ktorým je Všeobecná úverová banka, podľa neho tieto kroky podporuje. Informácie TRENDU hovoria o jej pohľadávke vyše 10 miliónov eur.

Prvý slovenský outlet túži po novom investorovi

One Fashion Outlet Voderady Zdroj: Maňo Štrauch

Vedenie spoločnosti považuje za zodpovedné poučiť sa z vlastných chýb a ísť cestou rozvíjania prirodzeného potenciálu centra, priznáva M. Kostúr. Outlet zažil výborné prvé dni, keď ho iste aj zo zvedavosti navštívili tisícky ľudí, v deň otvorenia to bolo 12 500 návštevníkov. Neskôr návštevnosť klesala, investor čísla nezverejňoval. Prechádzka po poloprázdnych uličkách v posledných mesiacoch však zďaleka nepripomína úspešné obchodné centrá.

Podľa portálu Finstat dosahuje hospodárenie investorskej firmy dlhodobo červené čísla, v roku 2013 bola firma v mínuse dva milióny eur, vlani už takmer 2,8 milióna. Pritom vlaňajšie tržby nedosahovali ani dva milióny. Dlhotrvajúca strata v maloobchodnom segmente nie je výnimkou. Podľa informácií TRENDU sú v hre okrem pohľadávky banky a mínusu samotných investorov aj nezaplatené faktúry.

Outletové centrá v Česku, Rakúsku a na Slovensku
MiestoOtvoreniePočet obchodovPlocha (m2)
Designer Outlet ParndorfParndorf, Rakúsko199814042 000
The Prague OutletPraha, ČR201718030 000
Salzburg Designer OutletSalzburg, Rakúsko200913128 000
Fashion Arena Outlet CenterPraha, ČR200711025 000
Freeport Fashion OutletHatě, ČR20037522 400
Fashion Outlet ParndorfParndorf, Rakúsko20127820 800
One Fashion OutletVoderady, SR20137015 000
D1 OutletSenec, SRzrušené6410 900
PRAMEŇ: outlety

Známe mená

Developerom outletu vo Voderadoch bola spoločnosť Realiz podnikateľa Andreja Brnu. Začínal obchodovaním s pozemkami, pri niektorých projektoch sa spojil aj s českou firmou Reform Capital, neskôr sa rozšili. Najväčším projektom firmy je Centrop na severozápade Bratislavy, kde chce na 70 hektároch postaviť najmä logistické haly.

Výstavba sa však od prvého predstavenia plánov v roku 2008 zatiaľ nerozbehla. Neskôr sa k outletu vo Voderadoch pridali ďalší investori. Ešte pred otvorením pribudol do vlastníckej štruktúry Ladislav Bašternák, v súčasnosti známy najmä z kauzy vratiek DPH a odvolávania ministra vnútra Roberta Kaliňáka. Hoci v obchodnom registri už nefiguruje, podľa informácií TRENDU má vo firme naďalej podiel.

Okrem toho majú podľa týždenníka Plus 7 dní vlastnícke nitky viesť k Antonovi Penovi. Koncom deväťdesiatych rokov tento banskobystrický podnikateľ bojoval o postavenie v miestnom podsvetí proti 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa