V rozhovore sa dočítate:

  • Ako mesto spolupracuje s miestnymi podnikateľmi
  • Či sa rozšíri sa centrum mesta o cukrovar
  • Ako bude zavádzané regulované parkovanie
  • Prečo Trnavčanov čaká zvyšovanie daní a poplatkov
  • Či sa zavedú elektronické časenky na poliklinike

Ako mesto spolupracuje s miestnymi podnikateľmi?

Snažíme sa o čo najotvorenejší prístup a hlavne nevytvárať prekážky. Ak máte na mysli sponzoring, máme paradoxne lepšie skúsenosti s malými a so strednými firmami, ktoré nalievajú do mesta, spoločných projektov a verejných priestorov oveľa viac peňazí ako veľké korporácie. S menšími firmami sa navyše mestu aj lepšie a ľahšie komunikuje.

Viete povedať príklad?

Developerská firma Lucron nám chcela sponzorovať akýkoľvek projekt v rámci svojho programu spoločenskej zodpovednosti. Navrhli sme im elektrický bikesharing v meste a im sa to páčilo. Príkladom je tiež firma ZF, ktorá pôsobí v automotive. Jej riaditeľ, hoci nie je Slovák, sa cíti v Trnave ako doma a tak aj k mestu pristupuje. Táto firma sponzorovala veľa projektov, spomeniem aspoň mestské klzisko v Trnave počas adventu. Dobrú spoluprácu máme aj so spoločnosťou BOGE na projekte mesta detí s názvom Mini Trnava.

Uvažujete okrem bikesharingu aj o zdieľaní elektrických áut?

Carsharing zatiaľ nie sme schopní rozbehnúť sami a nie je to v tejto chvíli ani našou ambíciou. Ale ak by prišiel partner s dostatočným know-how a finančným zázemím, ktorý by mal záujem túto službu v meste rozbehnúť, sme otvorení diskusii. Mohli by sme napríklad prenajať mestské pozemky, prípadne spolufinancovať nabíjaciu infraštruktúru, ale zatiaľ je to pre nás príliš veľký kus koláča.

Nejde to proti vašej snahe vytlačiť autá z mesta?

Nejde ani tak o „vytláčanie áut“ z centra mesta, ale ide aj o sídliská. Tam je dôležitá infraštruktúra. Pre majiteľov domu je elektrické auto reálnejšie, ale na sídliskách je to problém. Regulácia áut v historickom jadre mesta je trend, v ktorom chceme pokračovať. E-autá u nás napríklad neplatia žiadne parkovné. Pri rastúcich cenách za parkovanie to môže byť motivačný faktor.

Nechcú firmy za sponzorstvo protislužby?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa