Všetko závisí od toho, ako firma zvláda úvodné školenia, tréningy, adaptačné programy, nakoľko má premyslený proces uvedenia nového zamestnanca do firmy, skrátka, aký dobrý má takzvaný onboarding (adaptačný proces). V zahraničí môže zapracovanie trvať aj rok, na Slovensku býva tento čas omnoho kratší.

Cieľom úvodných krokov zamestnávateľa je zabezpečiť, aby nový pracovník dostal všetko potrebné na výkon svojej práce vrátane prístupu do firmy a interných systémov, aby spoznal svoje pracovisko a zoznámil sa s kolegami.

Brožúrka alebo človek

„Súčasťou onboardingu je aj to, aby sa nový človek vo firme rýchlo asimiloval, získal dokonalý prehľad o jej procesoch, firemnej kultúre, aby vedel, aký tu platí kódex obliekania, pravidlá komunikácie, poznal jednotlivé zásady a nariadenia,“ vymenúva Eva Sulovcová z portálu Kariera.sk najdôležitejšie veci, ktoré by mal zamestnávateľ novému pracovníkovi ozrejmiť.

Keďže množstvo informácií prichádza nárazovo, firmy ich väčšinou novým ľuďom odovzdávajú prostredníctvom brožúrky, kde je všetko podrobne spísané a vysvetlené. Ak žiadna firemná brožúrka neexistuje, často tým poveria konkrétnu osobu, väčšinou priameho nadriadeného nového zamestnanca.

To stále nie je

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa