CBA Slovakia, respektíve Kačka, bola najväčším členom aliancie CBA. Ako vás jej krach zasiahol?

P. M.: V tom čase sme už boli po takzvanom rozvodovom konaní. Zmluvu, na základe ktorej sme sa rozišli, sme podpísali ešte začiatkom tohto roka. V čase, keď Kačka vyhlásila bankrot, sme už dávno nemali spoločné zmluvné podmienky. Od júla už nepredávali ani privátne značky CBA. Kolaps siete nás prekvapil, ale obchodne nám nespôsobil problémy. Mrzí nás, že skrachovala pomerne veľká firma v sektore.

Keď sa o krachu Kačky písalo, často to bolo ako o CBA a niektorí ľudia nadobudli dojem, že krachuje celá aliancia.

F. Ť.: Veľakrát ľudia stáli pred obchodmi franchisingu CBA a čudovali sa, ako je možné, že ešte fungujú. Nevedeli, že členovia CBA nie sú majetkovo a ekonomicky prepojení. Sú to samostatné právne subjekty, ktoré sú len používateľmi franchisingových licencií. Zodpovednosť za to, ako ktorý subjekt podniká, je na ňom, čo je v tomto prípade aj šťastie.

Na čom sa popálili Enterprise Investors (EI), majitelia Kačky?

F. Ť.: EI mali skúsenosti v podobnom segmente z poľského a rumunského trhu. Možno by boli zaujímavé pred dvadsiatimi--tridsiatimi rokmi, no ukázalo sa, že proces vstupu na slovenský trh nezvládli.

P. M: Keď kupovali Profi v Rumunsku, v krajine bolo vyše 20-tisíc nezávislých obchodníkov. Na Slovensku už vtedy každý, aj malý obchod patril pod väčšiu skupinu. Nemali z čoho čerpať, a tak šli aj do takých prevádzok, ktoré predtým z ekonomických dôvodov zatvorili. Na ceste k úspechu im nepomohlo ani to, že značne obmedzili sortiment.

F. Ť.: Na Slovensku je 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa