„Vlaňajšok možno z pohľadu pitia piva v gastro zariadeniach považovať za prelomový. Po rokoch poklesov sa objem predaja v pivárňach a reštauráciách stabilizoval.

Navyše, čo je veľmi pozitívne, stúpa spotreba prémiových pív. A tak celkové tržby za pivo idú vyššie,“ vyhlasuje manažér Heinekenu Slovensko pre horeca segment Michal Chudík počas sérií diskusií venovaných Najlepším ťahom na zaplnenie krčiem hosťami.

Podujatia k záveru vlaňajška zorganizoval TREND spolu s najväčším slovenským pivovarom.

Z nového trendu môžu ťažiť pivovary, ako aj samotné pivárne a reštaurácie. Na prémiových pivách vyšších stupňovitostí či pivných špeciáloch môžu dosiahnuť výrazne vyššie marže ako na pivách štandardnej kvality.

Na tento vývoj reaguje aj Heineken. Okrem tradičných pív prináša na trh aj nové pivné špeciály či dočasné sezónne pivá. Využíva taktiku malých remeselných pivovarov, ktoré stavajú hlavne na tom, že varia jedinečné regionálne pivo s osobitou receptúrou. Tento segment rastie v biznise s pivom najrýchlejšie.

Výsledkom ťahu Heinekenu po pestrosti a regionálnosti bolo napríklad nedávne znovuoživenie značky Gemer. V priebehu druhej polovice tohto roku má Heineken prísť aj s novou kategóriou nápojov, podobne ako keď pred rokmi začal na Slovensku ponúkať radlery a neskôr aj jablčné cidery. Viac o nej M. Chudík neprezradil.

Hľadanie vyšších marží

Zvýšený záujem návštevníkov o prémiové a špeciálne pivá, ako aj o podobné osobité nápoje budú podľa M. Chudíka podniky naplno vedieť využiť, iba ak ich budú vedieť aj ponúkať.

„Čašník by nemal od stola odísť hneď po jednoduchej objednávke zákazníka, že si dá pivo, a on mu potom donesie tú najbežnejšiu desiatku. 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa