Diskusiu o digitálnych inováciách vo finančníctve posunula pandémia ochorenia Covid-19 do polohy, keď viaceré činnosti mohli fungovať buď digitálne, alebo vôbec. Výdavky na digitalizáciu patria k tým posledným, ktorých sa veľké bankové a poisťovacie domy vzdávajú. „Keďže sa obávame recesie, výdavky upravujeme smerom nadol a snažíme sa šetriť tak, aby sme zvládli prichádzajúce ťažšie obdobie. V pôvodne plánovanom rozsahu ostali výdavky na bezpečnostné zabezpečenie IT. Plánujeme posilniť oddelenie bezpečnosti IT a cloudovej expertízy,“ upozornila hovorkyňa poisťovne Union Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že inak konzervatívny finančný sektor sa snažil v dôsledku krízy zjednodušovať, čo sa dalo. Vyzerá to tak, že koronakríza sa zaradí k najväčším impulzom technologického pokroku v histórii.

Cez internet aj komplikované poistky

Mnohé spoločnosti sa poponáhľali s nábehom inovácií. „Mnoho aktivít, ktoré sme práve v tomto období využili, sme mali už v testovacom režime a koronakríza urýchlila ich spustenie,“ hovorí Katarína Kukurová z poisťovne Generali. Tá spustila videoobhliadky cez videohovor aj predaj životného poistenia online.

Digitalizácia
Neprehliadnite

Finančné sprostredkovanie sa digitalizuje, ale nie všetko

Poisťovne sa skutočne snažia nájsť spôsob, ako efektívne predávať aj komplikovanejšie produkty, napríklad životné poistenie. „Okrem neživotného poistenia a poistenia vozidla možno uzatvoriť online, respektíve bezkontaktne, aj rizikové či investičné životné poistenie, a to prostredníctvom finančného sprostredkovateľa bez osobného kontaktu,“ upozorňuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Helena Kanderková.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa