Spojenie naftového motora s kompaktným hatchbackom segmentu B je kombinácia, ktorú v dnešnom svete vidíme čoraz menej. Vozidlá tohto typu ponuku motorizácií spravidla zakladajú na trojvalcových benzínových turbomotoroch a diesel sa stáva ohrozeným druhom. Pritom nemusí byť vždy len na škodu. Presvedčil nás o tom aj Opel Corsa so štvorvalcovým turbodieslom 1.5 CDTI spojeným s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Veľa šancí sme mu nedávali, no Nemec nás dokázal prekvapiť.

Služobný ideál

Netvrdíme, že by si vznetovú Corsu mali zadovážiť súkromné osoby s nízkym počtom najazdených kilometrov a používať ju ako mestské auto určené na prekonávanie krátkych vzdialeností. Nie, vtedy by sa naftiak len trápil. Ak sa však na Corsu pozrieme optikou firiem a služobných vozidiel, ktoré ročne najazdia desaťtisíce kilometrov, získa úplne nový rozmer. Nie každý potrebuje na výkon svojho zamestnania veľké auto s objemnou kabínou či batožinovým priestorom. Pokiaľ je človek vo vozidle sám, prípadne vozí iba malý náklad, napríklad pizzu, toto auto môže byť skvelým služobníkom. Máme na to aj pádny argument – spotrebu a rozumnú vstupnú investíciu.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa