Muziker sa rokmi vypracoval na najväčší obchod pre hudobníkov na Slovensku a v priľahlom regióne. Firmu paradoxne kontroluje človek, ktorý nehrá na žiadnom hudobnom nástroji. Väčšinový majiteľ Dušan Karlik sníva o tom, že raz sa z Muzikera stane európska jednotka. Pripúšťa, že do firmy by preto pustil aj strategického investora, ktorý by mu pomohol s rozsiahlejšou expanziou.

Z audiofila podnikateľ

Spoluzakladateľ a šéf Muzikera D. Karlik nemal pôvodne blízky vzťah k hudobným nástrojom. No už v tínedžerskom veku bol audiofil a zaoberal sa hi-fi technikou. Bavili ho zosilňovače, reproduktory, kazetové prehrávače či gramofóny. Vyžíval sa, keď mohol počúvať muziku s kvalitným zvukom. Cez svoj koníček sa pár rokov po páde socializmu dostal k podnikaniu v distribúcii audiotechniky pre hudobníkov.

K obchodu s hudobnými nástrojmi ho pritiahol až kamarát zo strednej školy elektrotechnickej Peter Vachálek, s ktorým koncom 90. rokov založili ako rovnocenní partneri firmu GB Music. „Dovtedy to bolo hlavne o pašovaní, inak sa nedal zohnať tovar. Veľkým problémom bolo výpalníctvo,“ spomína si D. Karlik na podnikateľské začiatky.

Prvú vlastnú kamennú predajňu otvorili v bratislavskom Starom Meste. Pôsobili postupne na viacerých adresách a začiatkom nového milénia sa presťahovali do bratislavského Auparku. D. Karlik ako rodený Bratislavčan tejto lokalite veril, no mal veľký rešpekt pred vysokým nájomným. Otec ho však presviedčal, že vysoká návštevnosť pomôže pokryť náklady.

Branding na pokračovanie

V petržalskom Auparku začínali s predajom hudobných nástrojov už so zmeneným názvom Music Planet. Nezotrvali pri ňom dlho. Prišli totiž na to, že pre toto meno je obsadená internetová doména .com, čo nekorešpondovalo s ich plánmi do budúcnosti. Už v tom čase totiž rozmýšľali o tom, že sa pokúsia preniknúť s hudobnými nástrojmi aj za hranice Slovenska.

K rebrandingu na Muziker sa nedopracovali na prvý pokus. V hre bolo napríklad aj meno Orange, pre ktoré už mali navrhnuté aj zaplatené logá. No potom zistili, že v Európe existuje veľká firma s rovnakým názvom a v budúcnosti sa chystá prísť aj na Slovensko. To ich odradilo, a tak si napokon zvolili meno Muziker.

Kamenný obchod Muzikera funguje v bratislavskom Auparku dodnes. Okrem neho firma otvorila na domácom trhu ďalšie prevádzky. V súčasnosti má zastúpenie v košickom i žilinskom Auparku a naposledy vyrástla jej predajňa v nákupnom centre Bory Mall na okraji Bratislavy.

Z dvoch zostal jeden

Muziker prerástol hranice slovenského trhu. Podarilo sa mu to aj vďaka 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa