Maskujú sa a mädlia si ruky

Aj na tomto príklade vidieť, ako na Slovensku zľudoveli diskonty. Konkrétne najmä jeden. Lidl nenamotal spotrebiteľov len na pravidelné tematické týždne, ale poriadne zatlačil na konkurenciu agresívne nízkymi cenami a postupne pracoval aj na zvyšovaní kvality sortimentu.

Opustil koncept ponurého obchodu s lacnými trvanlivými potravinami na paletách a dnes jeho predajne patria k špičke potravinárskeho maloobchodu. Z Lidla sa stala značka, ktorá nenecháva ľudí chladnými. Buď ho chvália, alebo ním opovrhujú s výčitkou, že predáva haldu nekvalitných lacných potravín z dovozu.

Maskujú sa a mädlia si ruky

Je však dosť dobrý na to, aby doň chodili pravidelne nakupovať aj ľudia, ktorí zjavne nemajú hlboko do vrecka a nejdú len po cene. Ako napríklad v jednej časti Bratislavy, kde v sobotné dopoludnie môžete pred Lidlom parkovať aj vedľa luxusnej Tesly. A zrejme stojí za úvahu, či kúpiť trstinový cukor v špecializovanom bio obchode alebo v porovnateľnej kvalite za zlomok ceny v diskonte.

Diskontné siete nepotrebujú byť za každú cenu v drahých „áčkových“ bratislavských nákupných centrách

No svet 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa