O prestup z jednej zdravotnej poisťovne do druhej môžu ľudia požiadať do konca septembra. Z tohto pohľadu bol minulý rok pre spoločnosť Union naozaj úspešný. Jej predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Michal Špaňár v rozhovore pre TREND ďalej konštatuje, že konkurencia medzi zdravotnými poisťovňami je dôležitá a určitý zisk, aj keď nie vysoký, prospieva tomu, aby systém dobre fungoval.

Minulý rok k vám prišlo mnoho nových poistencov. Ako to vyzerá tento rok?

Trochu nás pribrzdila korona. Najmä preto, že ľudia neboli ochotní sa stretávať. Teraz je ochota oveľa väčšia. Ľudia si postupne uvedomujú, že opäť sa blíži termín na možnú zmenu poisťovne.

Číselne by sme sa mohli priblížiť k minulému roku, aj keď asi nedosiahneme na rovnaké čísla.

Aké ste mali čísla v minulom roku?

Prišlo k nám 127-tisíc nových klientov, čo bol historicky najlepší rok, keď nerátame úplne prvý, keď sa rozbiehala zdravotná poisťovňa. Náš kmeň narástol zhruba o 20 percent. V tomto roku veríme, že to nebude dramaticky menej. Klienti, ktorí k nám prišli, šíria dobré meno a veríme, že tento efekt – čím viac klientov, tým viac sa snehová guľa nabaľuje – bude pokračovať, aj keď nám to korona trocha skomplikovala.

Motivácie na prestup sú rôzne

Čo je hlavný dôvod, prečo klienti prechádzajú k vám?

Dôvodov je viacero. Okrem benefitov, ktoré väčšinu klientov skutočne zaujímajú, je to často snaha nájsť partnera, ktorý je jednoducho transparentný. Veľa klientov nám hovorí, že chcú poisťovňu, v ktorej nie sú škandály. Menšou skupinou sú klienti, ktorí k nám chcú preto, že sme rešpektovaná európska inštitúcia. Očakávajú, že know--how v zdravotnom poistení, ktoré má naša matka, dokážeme aplikovať aj na slovenskom trhu. 

Takže najpodstatnejší faktor sú benefity?

Áno, najpodstatnejšie sú stále benefity, čo je fér priznať. Ďalšie dôvody sú skôr doplnkové.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa