Najcennejšiu značku Európy má s hodnotou 31,7 miliardy eur francúzsky výrobca a predajca luxusného tovaru LVMH Group (Louis Vuitton Moët Hennessy). Hodnota značky vzrástla v tomto roku medziročne o 14,7 percenta a po vlaňajšom poklese sa vrátila na úroveň roku 2009 a obhájila tiež minuloročné prvenstvo. Vyplýva to zo štúdie eurobrand 2011, ktorú zverejnil Európsky inštitút na výskum značiek (EBI). Štúdie, ktorá skúmala hodnotu značiek, sa zúčastnilo viac ako tritisíc európskych brandov z dvadsiatich štyroch krajín a šestnástich segmentov. Ich hodnota bola porovnávaná so značkami v Amerike a Ázii. Základom určovania hodnoty značky je rozdiel medzi tržbami, ktoré značka prináša, a nákladmi, ktoré treba na jej udržiavanie vyvinúť.

Druhú najcennejšiu značku v Európe vlastní britský mobilný operátor Vodafone (28,5 mld. eur) a tretiu belgický pivovarnícky kolos InBev (25,5 mld. eur). Najhodnotnejšou európskou značkou bývala dlhé roky Nokia. Vlani bola ešte na druhej priečke, tento rok sa prepadla až na štrnáste miesto. V prvej desiatke sú okrem Louis Vuitton štyri firmy, ktoré vyrábajú spotrebný tovar, tri telekomunikačné, jedna automobilová a chemická spoločnosť.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa