Slovenská pošta mala za rok 2018 stratu 4,6 milióna eur. Prečo vznikla, keď máte tržby za posledné roky okolo tristo miliónov eur ročne?

Keď som nastúpil v júli minulého roka do funkcie, strata bola plánovaná skoro až na deväť miliónov eur, takže sa nám ju podarilo opatreniami skresať o vyše 40 percent. Výnosy sú síce stabilné, ale podstatne sa mení ich štruktúra. Kvôli elektronickej komunikácii sa posiela menej listov. Listový biznis teda klesá a naň máme nadviazané fixné náklady, ako sú pobočky a ľudia. Tie nevieme pružne prispôsobiť rýchlosti, ako nám klesá listový biznis.

Koľko percent z vašich výnosov tvorí listový biznis?

Minulý rok to bolo tesne nad 50 percentami. Predpokladám, že tento rok to už klesne pod polovicu. Na druhej strane, balíkový biznis ide stále hore a jeho podiel na výnosoch bol 9,2 percenta. Pri balíkoch potrebujeme napríklad investovať do prepravy kuriérmi a do logistiky, keďže sme pod konkurenčným tlakom. To zvyšuje naše náklady. Takže náš core biznis, listové služby, nám mizne a nevieme ho nahradiť bez investovania novým biznisom.

Vaši kuriéri nie sú zamestnanci, ale externí ľudia, takže vás až toľko nestoja.

Živnostníci sú lacnejší ako zamestnanci, to je jasné, ale sme s nimi aj flexibilnejší.

V minulosti sa vám darilo zlepšiť hospodárenie výnosmi za medzinárodné zásielky, keďže objednávanie online tovaru zo zahraničia na Slovensku rastie. Je tento trend stále badateľný?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa