Namiesto klasickej výrobnej linky sa vozidlá presúvajú medzi jednotlivými stanovišťami na automaticky navádzaných platformách. Pracovníkom asistujú pri montáži kolaboratívne roboty, výrobný proces je digitalizovaný a optimalizovaný aj pomocou virtuálnej reality. Lamborghini nie je jediné. Prvky inteligentného priemyslu zavádzajú do svojich fabrík všetky veľké automobilky ako Alfa Romeo, VW, Mercedes, BMW alebo Audi.

Trend sa pritom netýka len automobilového priemysle, ale všetkých veľkých priemyselných koncernov. Na tieto trendy musia, samozrejme, reagovať aj ich dodávatelia vrátane tých na Slovensku. Ak zaspia, hrozí, že už nebudú konkurencieschopní a vypadnú z dodávateľských reťazcov. Dnes síce ešte dokážu fungovať na starých princípoch, no čím viac budú investície do digitalizácie, virtualizácie, robotizácie či Internetu vecí odkladať, tým väčší bude ich investičný dlh, až kým tento rozdiel už nebude možné dobehnúť.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa