Papierová kniha sa v uplynulých storočiach nepochybne osvedčila. Otázka je, či spotrebitelia – obkolesení hi-tech hračkami – neočakávajú technologický pokrok aj pri tomto médiu. Šéf najväčšieho kníhkupectva na svete Jeff Bezos v tom má jasno. Aj preto je jeho Amazon lídrom v predaji elektronických kníh a zariadení na ich čítanie. A kým v zámorí riešia, čo spravia s nástupom konkurenčného iPadu, na Slovensku sa o digitálnej budúcnosti knižného biznisu hovorí len okrajovo.

Vydavatelia kníh nemusia mať k digitálnym médiám taký rozpoltený postoj ako vydavatelia denníkov, ktorí na jednej strane získavajú státisíce čitateľov na obrazovke počítača, no zároveň si podkopávajú tradičný biznis model. Ak ľudia prestávajú čítať literatúru, tak pre zmenu životného štýlu, nie preto, že knihy nájdu v digitálnej podobe zadarmo. Tenké elektronické čítačky ako Kindle od Amazonu či Sony Reader majú potenciál osloviť tých spotrebiteľov, ktorí sa čoraz viac vzďaľujú svojmu analógovému okoliu.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa