Bol to exit, na ktorý sa čakalo roky. Penta napokon predala svoju mäsiarsku vetvu Carnibona americkému holdingu Smithfield Foods, za ktorým stojí čínska WH Group. Vetva, ktorá zahŕňa dva slovenské a dva maďarské závody, zamestnáva približne 1 400 ľudí.

Jej súčasťou je aj Mecom s ročnými tržbami 140 miliónov eur. Za posledných desať rokov bol v čistom zisku len dvakrát – z dôvodu vysokých odpisov, nízkych marží na trhu s mäsom, ale aj nie ideálneho riadenia v minulosti. Od roku 2016 stojí na čele vetvy Ladislav Čechovič, ktorý mal za úlohu konsolidovať firmu a pripraviť ju na predaj. Jeho misia sa mala skončiť exitom Penty, ale Američania mu navrhli, aby ostal. Slováci budú v holdingu fungovať ako samostatná obchodná jednotka s autonómnym riadením. Kúpnopredajná zmluva bola podpísaná, k fyzickému predaju príde až po schválení transakcie slovenským a maďarským protimonopolným úradom.

Mecom Group
Neprehliadnite

Penta predala najväčší Haščákov omyl, Mecom pustila Američanom

TREND sa s L. Čechovičom rozprával nielen o priebehu konsolidácie a úsporách, ktoré realizoval, ale aj o trhu s mäsom, expanzii či o vzťahoch s reťazcami. Rozhovor je súčasťou prvej časti päťdielneho seriálu TRENDU s názvom Ako sa zachraňujú firmy, ktorý je zameraný na skúsenosti slovenských manažérov či biznisových poradcov s ozdravnými stratégiami a procesmi.

O predaji Mecomu sa hovorilo minimálne osem rokov. Prečo sa exit Penty posúval?

Tých faktorov bolo viacero. Najdôležitejší vychádzal z toho, že napriek tomu, že sme na stredoeurópske pomery spoločnosť strednej veľkosti, boli sme veľmi komplikovaní z pohľadu procesov. Preto trvalo určitý čas, kým sme firmu nastavili na predaj, aby bola pre potenciálneho investora zaujímavá.

Aké boli ďalšie dôvody?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa