Po 20-tisíc najazdených kilometroch môžeme smelo potvrdiť, že hybridná Honda CR-V sa nezľakne ani nespevneného povrchu. Honda síce má samonosnú karosériu, ale jej štvorkolka zvláda celkom dosť, pretože využíva mechanické prepojenie pohonu. K zadným kolesám vedie normálny kardanový hriadeľ na rozdiel od iných hybridných štvorkoliek (napríklad RAV4), ktoré využívajú na rozhýbanie zadnej nápravy len samostatný zadný elektromotor. Mechanický hnací hriadeľ je priamo pripojený k elektronicky riadenému zadnému diferenciálu.

Suverén v teréne

CR-V má spaľovací benzínový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom a k tomu dva elektrické agregáty. Jeden pracuje ako generátor a štartér, druhý ako pohonný elektromotor. Benzínový motor dobíja akumulátor, aby mohlo CR-V jazdiť primárne na elektrický pohon. Hybrid je schopný veľmi krátky čas pri nízkych otáčkach cestovať aj výlučne elektricky pomocou energie pre elektromotor pochádzajúcej z lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 1,4 kWh. Môže takto prejsť asi jeden až dva kilometre, čo v mestskej zápche môže rapídne znížiť celkovú priemernú spotrebu, hoci tá vzdialenosť sa na prvý pohľad nezdá veľká.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa