Koronakríza tvrdo zasiahla niektoré sektory ekonomiky. Turizmus, gastrobiznis či letecká doprava trpia. Na druhej strane je veľa firiem, ktoré sa tešia rastúcim tržbám, zvyšujú počet zákazníkov a sú príťažlivé pre investorov. Otázne je, či ich popularita pretrvá aj po odznení krízy. Analytici sa zhodujú v tom, že väčšina víťazov vírusovej pohromy môže uspieť aj po pandémii.

„Medzi top megatrendy nasledujúcich desaťročí patrí robotizácia a automatizácia, digitalizácia, kybernetická bezpečnosť, e-mobilta, e-commerce či zelené technológie,“ vymenúva Jakub Rosa, portfólio manažér Across Private Investments. Práve firmy z týchto oblastí sa presadzujú aj v týchto ťažkých časoch.

Neprehliadnite

Akciové trhy sa škriabu hore. Môže to byť dočasný optimizmus

 Práca z domu nakopla Zoom

Medzi víťazov koronakrízy patrí napríklad spoločnosť Zoom Video Communications, ktorá ponúka online videohovory a konferencie. Keďže milióny ľudí na svete teraz pracujú z domu a to isté platí aj pre študentov, dopyt po jej službách rastie geometrickým radom. Globálny počet klientov už presiahol tristo miliónov, pričom minulý rok ich bolo len desať miliónov.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa