Bratislavské nákupné centrá deň po otvorení kamenných prevádzok zažívali doslova boom. Pred pokladnicami v obchodoch prevažne s detskou obuvou a konfekciou stáli kratšie rady zákazníkov. Krátke boli aj pre prísne metrážne obmedzenia. Inak by bola vraj situácia iná. Dnes sú široké uličky prázdnejšie, v obchode je minimum zákazníkov a predavačky sa viac nudia, ako obsluhujú. „Už sem chodí len polovica z toho, čo pred mesiacom, niekedy aj menej. Sú hodiny, keď tu nemám nikoho,“ hovorí slečna v malej predajni s kozmetikou v bratislavskom Auparku.
Po nákupných centrách sa vraj už toľko nekorzuje ako kedysi. Ľudia si zvykli chodiť von, do parku, prejsť sa popri Dunaji. Po nákupnom centre s respirátorom sa im špacírovať ne-chce. Nakupujú cielene, jednorazovo viac a väčšinou chaoticky. „V nákupnom správaní pozorujem chaos. Zákazník je hladný po nových veciach, no nevie, čo skutočne potrebuje, čo nie,“ vysvetľuje pre TREND Zuzana Kanisová, módna štylistka.
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?