Horšia bilancia ako minulý rok, takmer polovičné tržby a značný úpadok klientely. Takto zatiaľ po letnej sezóne hodnotia biznis podniky v horeca segmente, teda v hoteloch, reštauráciách či kaviarňach. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov od marca do júna o štvrtinu, pričom na dvere klope ďalšia vlna pandémie.   

Reštaurácie zachraňovali denné menu

Hoci reálne čísla budú známe až koncom roka, čo-to naznačujú aj skúsenosti firiem priamo z praxe. Podnikatelia už majú jasno v tom, že z hľadiska návštevnosti letná sezóna úspešná určite nebola, potvrdzuje pre TREND hovorkyňa iniciatívy Pomoc pre gastro Magdaléna Koreny.

„V auguste sme v prieskume zisťovali, v akej kondícii je gastrosektor denných menu. Až 60 percent podnikov nám hlásilo pokles tržieb oproti minulému letu,“ dodáva. Len 32 percent podnikov v ankete uviedlo, že má návštevnosť porovnateľnú s minulým letom. Jedinou z istôt sú obedové menu.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa