Na otázku, či sme alebo nie sme kultúrny národ, odpovedala riaditeľka Divadelného ústavu Vladislava Fekete jednoznačne: „Samozrejme, že sme. Prečo sa na to pýtate?“ Zaujímalo ma to najmä v súvislosti s nástrahami pandémie, ktorá môže spôsobiť úbytok „konzumentov“ kultúry.

SND má od 5. januára nové vedenie. A po dlhom čase má ekonomického riaditeľa, ktorým je podnikateľ a ekonóm Matej Bošňák. Od augusta 2018 sa v riadiacich funkciách v divadle striedali rôzne mená, a to až príliš často. Dôsledkom bola absencia dlhodobej umeleckej vízie, hospodárskeho plánu, dlhodobej stratégie komunikácie s divákom, a tým aj budovania značky. Teraz vzniká ozdravný plán. „Mal by zahŕňať novú organizačnú štruktúru a finančné opatrenia. Hlavným cieľom je však pripraviť realistický rozpočet a pozrieť sa na divadlo ako na inštitúciu, ktorá zamestnáva 900 ľudí. Nech sú pandemické prekážky akékoľvek, náklady boli, sú a budú. Obsluhujeme tri budovy – jedna je v ‚lepšom‘ technickom stave než druhá,“ vysvetľuje ekonomický riaditeľ SND Matej Bošňák. Po interných auditoch, ktoré koncom minulého roka v divadle ukázali neprimerané a predimenzované čerpanie financií, dostalo nové vedenie zo štátneho rozpočtu o desať percent nižšiu sumu, než s akou by malo v novej sezóne pracovať. Po sto dňoch „v službe“ sa majú manažéri opäť stretnúť s ministerkou Natáliou Milanovou a ozdravný plán jej predstaviť. Tím okolo generálneho riaditeľa Mateja Drličku verí, že súčasných 16,7 milióna eur od štátu zdvihnú na „realistické číslo“ – ako sami hovoria o objeme financií, ktoré budú reálne potrebovať.

Systémový „update“

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa