Rok 2020 zmenil pohľad na gastronómiu. Okrem toho výrazne narušil beztak vratké prostredie, ktoré malí a strední podnikatelia z gastrosegmentu roky budovali. Prvý polrok všetci gastropodnikatelia hovorili o tom, že donáška jedla ich síce nespasí, no dokážu sa s ňou na chvíľu naučiť žiť. Najľahšie sa dýchalo tým, ktorí boli na tento typ predaja prispôsobení už od začiatku, teda najmä sieťam rýchleho občerstvenia. Keď začiatkom roka spoločnosť McDonald’s začínala s donáškou priamo domov, skúsili využiť len niekoľko bratislavských reštaurácií. Aktuálne je ich šestnásť. V januári začali asi s 500 objednávkami mesačne, dnes je to v rámci McDelivery asi 10-tisíc. Fanúšikovia reštaurácií si postupne uvedomili, že obľúbeným podnikom treba podať pomocnú ruku, a tak sa k donáškam jedla pridali v podstate všetci. Na rozvoz síce mnohí nadávajú, no dokážu generovať aspoň aký-taký príjem. Ten však pokryje iba bazálne náklady.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa