Vtiahnutí ekológiou

Max Sport vlastní M. Poledna spolu s ďalším spoluzakladateľom Petrom Kulichom, ako aj s investormi, ktorí sa k nim pripojili neskôr. Zákazníkom ponúkajú raw tyčinky s obsahom hmyzej múčky od začiatku tohto roka. Aktuálne sa predávajú v českých supermarketoch sietí Tesco, Globus, Penny market i Žabka. V procese zalistovania sú aj v Nemecku a Maďarsku.

„Počiatočný záujem je veľký. Ľudia radi ochutnajú nové veci. Na výstave v Štokholme, kde sme boli s hmyzími tyčinkami prvýkrát, sa vzorky minuli expresne rýchlo. Aj v obchodoch sa im darí. Či bude záujem trvalejší a budú po nových tyčinkách siahať ľudia aj opakovane, ukáže čas,“ hovorí M. Poledna. Hmyzie tyčinky sú podľa neho jediným produktom jeho firmy, ktorý nepredáva na domovskom trhu. „Dopyt máme aj od našich obchodníkov, ale Slovensko zatiaľ predaj hmyzích potravín ešte nepovolilo.“

K hmyzím tyčinkám majiteľov firmy pritiahol ich záujem o novinky. Práve oni na Slovensku naštartovali predaj proteínových tyčiniek z mliečnych či sójových proteínov. Ako prví priniesli na tuzemský trh strukovinové cestoviny.

O hmyzie produkty môžu mať záujem hlavne ľudia, čo chcú žiť ekologicky

„Na hmyze nás lákali výhodné ekologické parametre. Tým, že je energetický menej náročný a produkuje aj menej emisií ako tradičné poľnohospodárstvo, musí byť potravinou budúcnosti. My hmyzu veríme,“ hovorí M. Poledna.

Podľa neho budú mať o konzumáciu hmyzích produktov záujem hlavne ľudia, čo chcú žiť ekologicky. A tých je čoraz viac hlavne medzi mladou generáciou, čo je pre biznis prísľubom úspechu.

S chrobákom na obale

Max Sport využíva vo svojich raw tyčinkách múčku z lariev

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa