Rozpínavosť diskontov sa podľa analytikov pretaví aj do rastúceho výkonu. Najväčšie prírastky tržieb očakávajú na ruskom trhu, kde tón v tomto segmente udávajú výlučne domáce značky na čele s reťazcom Pyateročka z retailovej skupiny X5.

Ťahúni expanzie

Keď cestujete po Francúzsku, ľahko môžete nadobudnúť dojem, že na trhu stále funguje tradičné rozloženie síl medzi jednotlivými retailovými formátmi. Ľudia sa hrnú do hypermarketov a cestou len míňajú diskontné predajne. Obrázok z krajiny galského kohúta však neodráža európske pomery a najmä trendy.

Podľa odhadu LZ Retailytics budú práve diskontné siete v najbližších rokoch ťahúňmi expanzie predajných plôch v potravinárskom retaili s vyšším prírastkom než sa očakáva pri hypermarketoch a supermarketoch dohromady.

Napredovanie najväčších nemeckých i európskych diskontérov Lidl a Aldi sa nespomalí. Naďalej budú lídrami v otváraní nových predajní, zväčšovaní existujúcich obchodov či postupnom rozširovaní a skvalitňovaní sortimentu.

V desiatke európskych krajín s očakávaným najvyšším absolútnym prírastkom tržieb diskontných reťazcov sú len tri také, v ktorých nemajú zastúpenie dravci Lidl a Aldi, a to Rusko, Ukrajina a Nórsko. Najväčší potenciál ekonomicky podrásť majú diskontné reťazce na 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa