Daňový mix sa vo vláde Igora Matoviča spomína od apríla daňového roka. Návrh vychádza z programového vyhlásenia vlády, zvažujú sa rôzne alternatívy. Ako ho chce rezort financií na čele s Eduardom Hegerom nastaviť, nie je ani po mesiacoch príprav jasné.

Rezort uvádza len to, že daňová reforma dá viac peňazí zamestnancom, podporí rast investícií a viac zaťaží spotrebu a majetok. Ne-chce vraj robiť žiadne tiché zdaňovanie, ale reformu predstaví až celú, nie vytrhnutú z kontextu.

Pre TREND to potvrdil hovorca rezortu financií Pavol Kirinovič. „Cieľom pripravovaných zmien je opätovné zvýšenie motivácie pracovať a zamestnávať ľudí. Chceme zvýšiť aj investičnú atraktivitu Slovenska cez zníženie daňového zaťaženia. Naopak, spravodlivejšie zdanenie majetku má zvýšiť zdanenie spotreby v daňovom mixe.“

Na snimke odovzdavanie vyplnenych danovych priznani za rok 2014 na Danovom urade v Bratislave 5.
Neprehliadnite

Vykonávanie daňových kontrol smeruje čoraz viac k onlinu

Fakt je, že od februára 2021 sa zmenou novely zákona o spotrebnej dani upravila sadzba dane na tabakové výrobky. „Postupnému zvyšovaniu nepriamych daní ako DPH, spotrebných daní i daní z luxusu sa Slovensko nevyhne,“ myslí si daňová partnerka spoločnosti Grant Thornton Silvia Hallová. „Cieľom znižovania priamych daní je podporiť ekonomickú aktivitu ľudí v podnikaní a pri zamestnávaní a zdaňovať selektívnu spotrebu.“

Podniky preferujú zníženie daní

Najväčším problémom pre podnikateľský sektor sú najmä vysoké dane a odvody. Podľa štúdie Paying Taxes 2020, zastrešenej skupinou Svetovej banky a poradenskou spoločnosťou PwC, z celkového daňového zaťaženia na Slovensku 49,7 percenta tvorí daňové a odvodové zaťaženie práce 39,8 percenta, daň z príjmov právnických osôb 9,09 percenta a ostatné dane 0,8 percenta.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa