Pre technologické firmy je to „hviezdny“ biznis. Nielen preto, že v názve projektu sa nájdu fanúšikovia filmovej série Star Wars – cloud Pentagónu sa nazýva Joint Enterprise Defense Infrastructure, v skratke JEDI. Ale najmä preto, že predpokladaná hodnota kontraktu sa šplhá na desať miliárd amerických dolárov. A pre toho, kto ho získa, môže byť vstupnou bránou k ďalším a ešte väčším vládnym ítečkovým peniazom.

Vo finále súťaže sa už rozhoduje len medzi dvoma top hráčmi amerického cloudu, Microsoftom a Amazonom. Neúspešný uchádzač Oracle medzičasom pre tender zažaloval vládu USA na súde. Ide o veľa – desaťmiliardový díl zatrasie trhovými podielmi i vnímaním cloudových hráčov u klientov z korporátneho sektora. No JEDI je pre trh dôležitý aj z iného dôvodu. Ukazuje, že cloud čoraz viac vytláča doterajší štýl organizácie a využívania ítečkovej infraštruktúry.

Aplikácie ťahá CRM

Cloud sa za uplynulú dekádu v IT svete už viac než solídne udomácnil. Z polohy módneho buzzwordu prešiel do praktickej roviny, čo mu pomáha naberať obrátky. „Cloud je jednou z kľúčových disruptívnych síl na trhu, ktoré získavajú dôveru mainstreamu,“ tvrdí viceprezident analytickej spoločnosti Gartner Jefim Natis. Gartner predpokladá, že v roku 2022 cloudové výdavky v komerčnej sfére prekonajú necloudové. Pre firmy už otázka neznie, či do cloudu prejdú, ale kedy a akou formou.

Pre nové podniky je rozhodovanie relatívne jednoduché. Cloudové riešenie, napríklad pre firemný softvér, im poskytuje flexibilitu, rozmanitú funkcionalitu i nákladovú efektívnosť. Zložitejšie je to vo firmách, ktoré si nesú „bremeno z minulosti“, lebo v tradičnej IT infraštruktúre majú rozsiahle investície a kriticky od nej závisí ich biznis. Šanca na zmenu prichádza v rámci

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa