Dôležitosť jednotlivých faktorov závisí aj od toho, či ide o zahraničné alebo domáce výrobky. Až 70 percent Slovákov by totiž uprednostnilo tuzemské potraviny.

Najviac sa zákazníci zaujímajú o pôvod mäsa a mäsových výrobkov. Nálepku made in Slovakia považuje za dôležitú v tomto sortimente až 91 percent ľudí. Hneď za mäsom sa umiestnili mliečne a pekárenské výrobky s 88 percentami. V inej otázke Slováci odpovedali, že domáce potraviny považujú za najkvalitnejšie, čím predbehli tie rakúske aj nemecké.

Čo zákazníkov odrádza, je cena. V rámci EÚ patríme k najsenzitívnejším spotrebiteľom. Až 48 percent potravín sa u nás predá v akcii. Za pridrahé považujú potraviny zo Slovenska tri štvrtiny spotrebiteľov. Paradoxne, najvýraznejšie im prekáža cena mäsových výrobkov, masla a margarínu, teda segmentov, v ktorých deklarovali vysokú dôležitosť pôvodu. Inými slovami, Slováci chcú kvalitné, lacné a slovenské potraviny. Do akej miery je to možné?

Agentúra Nielsen tvrdí, že čo sa týka vyšších cien domácich potravín, ide o 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa