Vďaka business intelligence dokáže používateľ vyťažiť z veľkého objemu údajov informácie, ktoré sú dôležité a podstatné pre optimalizáciu nákladov a zvyšovanie zisku.

Termín business intelligence (BI) prvýkrát definoval Howard Dresner zo spoločnosti Gartner Group v roku 1989, rozvoj týchto systémov však prišiel až neskôr. Aj keď táto oblasť nemá dlhú históriu, využitie nástrojov BI sa rýchlo rozvíja.

Čo je BI

Je praktický nemožné charakterizovať BI jedným slovom. Vo všeobecnosti ide o nástroj na analýzu údajov a vytváranie reportov, ktoré pomáhajú plánovaniu a rozhodovaniu vo firmách každej veľkosti. Tento systém v sebe spája technológiu, aplikácie, znalosti či bezpečnosť, ktoré sú v podnikaní dôležité pre analýzy výsledkov a správne nazeranie na správanie trhu.

BI nachádza uplatnenie vo všetkých oblastiach podnikania, ako sú financie, účtovníctvo, predaj, výroba, marketing, riadenie vzťahov či personalistika.

Treba však pamätať na to, že pre každého klienta sa hodí iný nástroj. Každý má iné vlastnosti, inú cenovú politiku a iné licencie. Preto treba poznať presné požiadavky klienta a problematiku, ktorú majú dané nástroje riešiť. BI tvoria viaceré technológie, postupy a programy. Napriek tomu nie je potrebné implementovať všetko, stačí využívať iba to, čo firme prinesie nové informácie.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa