Bitmap Galaxy prerazil hrou pre deti

Zľava Marek Žilavý, Ľuboš Lednár a Peter Jánošík, tvorcovia hry Little Galaxy. Zdroj: Maňo Štrauch

Trio Peter Jánošík, Ľuboš Lednár a Marek Žilavý je v hernom biznise doma už dlhšie. Napriek tomu si povedali, že „na staré kolená“ skúsia robiť veci po svojom, a založili firmu na vývoj hier pre smartfóny a tablety.

„Je oveľa jednoduchšie nájsť si stabilnú prácu, ako ísť s kožou na trh a za všetko byť zodpovedný sám. Ale pocit, že pracujem na vlastnom úspechu a v prípade úspechu mi bude patriť aj celá odmena, sa nedá ničím nahradiť,“ komentuje M. Žilavý. Nie sú to len sny, partia už má za sebou celosvetovo úspešný projekt.

Dosť bolo krvi

Herný biznis je extrémne konkurenčný trh s miliónmi súťažiacich. Na vývoj hry totiž netreba veľa – stačí čas na programovanie a trochu lepší počítač. Ale presadiť sa – to je výzva. „Tvorba hry, aj keď to tak nevyzerá, je komplexná záležitosť. Dobrý nápad sa dá spracovať na sto rôznych spôsobov a potrebujete nájsť ten správny. Musíte si ustrážiť detaily a vychytať všetky chyby, pretože každá zanedbaná drobnosť môže hru zo dňa na deň potopiť,“ hovorí M. Žilavý, ktorý má v tíme na starosti marketing a herný dizajn.

Jeho kolegovia P. Jánošík a Ľ. Lednár tieto pravidlá dobre poznajú. Vývoju hier sa venujú pätnásť rokov. Podieľali sa na tvorbe „strieľačky“ Chaser a poľovníckych trenažérov slovenského štúdia Cauldron, na strategickej legende Battle Isle či brutálnej strieľačke Soldier of Fortune zo zahraničných herných štúdií. „Ženy nám hovorili, aby sme už s tými krvavými agresívnymi hrami konečne prestali a urobili niečo milé a pekné,“ hovorí Ľ. Lednár, ktorý sa špecializuje na tvorbu grafiky a herných mechanizmov.

Keď sa nedarí

Dvojica začala s programovaním v hernom praveku, prvé hry tvorili na počítači Commodore, ktorý namiesto pevného disku používal magnetofónové pásky. „Robili sme na desiatkach hier, ktoré skončili v rôznej fáze rozpracovanosti, a dobre sme vedeli, že treba ostať pri zemi. Veľa vývojárov hier zlyhá na tom, že sa nechajú uniesť a chcú vytvoriť dokonalú epickú hru, my tomu hovoríme lietadlová loď, kde bude všetko. Ale aj pri programovaní platí, že 80 percent projektu urobíte za 20 percent času, no problém je ten zvyšok – dotiahnuť všetky detaily, vychytať chyby. Po čase zistíte, že projekt je nad vaše sily,“ hovorí P. Jánošík.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa