Najbližšie mesiace a roky budú mať na trhu práce IT s veľkou pravdepodobnosťou naďalej prevahu ítečkári z radov vývojárov softvéru, analytikov a architektov. Ak pandémia korony nenarobí priveľké škody. Znamená to, že bude pokračovať inflácia platov a rozširovanie benefitov. Ale postačí zamestnávateľom táto tradičná munícia na bodovanie v bitke o talenty?

Prieskum portálu robime.it, do ktorého sa zapojilo 635 respondentov z rôznych IT pozícií, ukazuje, že pre výber nového pôsobiska a spokojnosť slovenských ítečkárov v práci je plat síce dôležité, ale nie jediné kritérium. A že napríklad benefity, na ktorých si dávajú technologické firmy tak veľmi záležať, v skutočnosti pre záujemcov o miesto nie sú prioritou.

Ako si ítečkár vyberá

Úplne najdôležitejším kritériom pri výbere zamestnania je pre IT ľudí náplň práce, až potom nasleduje plat. Viac ako polovica opýtaných IT odborníkov prihliada na to, čo sa môžu na novom mieste naučiť, s akými technológiami budú pracovať a akú má potenciálny zamestnávateľ povesť. Čiže aké má referencie, aký cveng má jeho brand, na akých projektoch pracuje a aké zázemie a pracovné podmienky poskytuje.

„V očiach väčšiny zamestnancov sú diskvalifikované firmy s korupčnými škandálmi, ktoré pracujú na netransparentných štátnych zákazkách,“ vysvetľuje autorka prieskumu Miroslava Rusnoková, ktorá je partnerkou na vyhľadávanie talentov vo firme White-stein Technologies. Okrem toho IT ľudí odrádzajú prebyrokratizované veľké spoločnosti s množstvom pravidiel a open space kanceláriami.

Kľúčom k pracovnej spokojnosti ítečkárov je predovšetkým zohratý kolektív a rozumné vedenie firmy. Najmenší vplyv majú príležitosti na netechnické vzdelávanie, napríklad tréningy mäkkých zručností, a permanentný home office.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa