Zavádzaním smernice GDPR sa začala Poštová banka zaoberať takmer ihneď po zverejnení konečnej podoby nariadenia, ešte pred tým, ako nadobudla účinnosť. Trvalo im to viac ako rok. „Veľa práce si vyžadovala fáza revízie množstva rôznorodej dokumentácie – či už klientskej, metodickej, alebo procesnej,“ objasňuje hovorkyňa banky Lýdia Žáčková. Náročným procesom musela banka prejsť aj pri veľkom počte softvérových a technologických úprav.

Aj menších sa ochrana týka

Za porušenie predpisov Úrad na ochranu osobných údajov SR udelil doteraz právoplatne osem pokút v celkovej výške 64 800 eur. Menšie firmy nemajú žiadne výnimky. V praxi sa riaditeľ spoločnosti SecuTreo Dušan Peško stretáva s názorom majiteľov, že GDPR sa ich podniku netýka. Chybne sa domnievajú, že osobné údaje spracovávať nemusia. „Druhú skupinu tvoria firmy, ktoré vyriešenie ochrany osobných údajov ešte stále odkladajú a nenašli si na to čas.“ Napraviť sa to dá dvomi spôsobmi: urobiť si na to čas, naštudovať legislatívu, inšpirovať sa vzorovou dokumentáciou a vyriešiť si GDPR svojpomocne alebo sa obrátiť na špecializované firmy.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa