Hoci autonómne vozidlá v prístavoch či baniach už nie sú žiadnou novinkou, ich zavedenie na diaľnice potrebuje ešte nejaký čas. Kým Volvo a BMW sa zaoberajú autonómnymi osobnými autami už od roku 2012, vývoj v oblasti nákladných vozidiel riešili automobilky viac-menej v tichosti. Daimler predstavil autonómny kamión v júli 2014 prejazdom po nemeckej diaľnici A14 neďaleko Magdeburgu, ktorá bola toho času vo výstavbe. Počas štyridsaťpäťminútovej jazdy automaticky pribrzdil a presunul sa ku krajnici, keď okolo prechádzalo policajné vozidlo. „Kamiónová“ dcéra automobilky, divízia Daimler Trucks, si predbežne načasovala uvedenie samojazdiaceho kamióna na trh na rok 2025.

S partnermi Volvo, Scania a Volkswagen následne Daimler testoval konvojové jazdenie kamiónov naprieč Európou. Prvá veľká cvičná jazda tucta autonómnych vozidiel sa začala v posledný marcový deň roku 2016 v troch európskych krajinách a skončila sa po šiestich dňoch v holandskom prístave Rotterdam. Kolóna najazdila vyše dvetisíc kilometrov. Na základe teoretických výpočtov by jeden autonómny kamión v závese mohol pri prejazde stotisíc kilometrov ušetriť až štyritisíc eur. Úspora spotreby nafty by sa mohla pohybovať od troch litrov na sto kilometrov.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa