Nápad na odpad

Firma vznikla len pred dvoma rokmi ako študentský projekt, ale o zákazky nemá núdzu. Šikovný nápad a kvalitná práca si totiž zákazníkov nachádzajú sami. Idea vyrábať drevený nábytok z odpadu vytvorila nový segment klientov, ktorí požadujú jedinečnosť a zároveň im nie sú ukradnuté ekologické problémy planéty.

„Získať odpad nebolo zo začiatku jednoduché. Aj keď si väčšina ľudí myslí, že to nie je problém. Začali sme s oslovovaním výkupov a rôznych zberných surovín,“ opisuje priebeh majiteľka firmy. Postupne sa ich myšlienka rozšírila aj do stavebných firiem, kde odpad vzniká, či do obchodných domov.

Za dva roky si malý start-up Pure Junk vytvoril sieť „dodávateľov“, ktorí vedia, že ak im vznikne odpad, majú kam zavolať. Oni sú spokojní, že sa odpadu zbavia a zároveň tak podporia myšlienku recyklácie. Mladá firma je spokojná, že má možnosť vyrábať produkty z reálneho odpadu. Nájsť kvalitný kúsok je možné často aj pri komunálnom koši. „Vzhľadom na kapacitné obmedzenia skladu sme však nútení vyberať len to, čo sme schopní v čo najkratšom čase pretvoriť na nový produkt a posunúť ho do ďalšej fázy jeho života,“ tvrdí majiteľka.

Kopa zákaziek

Ako každá mladá firma, ani Pure Junk to nemá jednoduché. Problém je malá kapacita dielne, skladové priestory, ale aj logistika materiálu. Pred dielňou na okraji Žiliny stojí starožitná lada a o pár metrov ďalej parkuje dodávka, ktorá svoj život ukončila a neštartuje. Materiál, čiže staré murárske dosky alebo starožitný nábytok, je preto nutné do dielne voziť v dodávkach od známych za poplatok.

S čím však firma problémy nemá, sú zákazky. Dokonca ich teraz majú dosť na dva mesiace dopredu. Postupuje sa tak, že záujemca najprv zavolá alebo napíše a vysvetlí, aký produkt potrebuje alebo aký priestor chce zariadiť. „My následne navrhneme osobné stretnutie, čo je najlepší postup pri zákazkách na mieru,“ vysvetľuje M. Demjanovičová.

Idea vyrábať nábytok z odpadu vytvorila pre Pure Junk nový segment klientov

Nasleduje psychológia a pozorovanie klienta. Osobné stretnutie sa odohráva v prostredí klienta, na základe čoho mladá podnikateľka zistí, aký má zákazník štýl, čím je v „domovskom“ prostredí obklopený, pýta sa ho na požadované využitie daného kusa nábytku či preferenciu farby. „Na prvom stretnutí si klienta len oťuknem a zistím, aký má vkus, a zároveň si spresníme funkčnú špecifikáciu,“ vysvetľuje postup M. Demjanovičová. Každú objednávku s termínom dodania si s Matejom zapíšu na hnedý kartónový papier, ktorý visí v dielni vedľa provizórnej kancelárie.

Od nápadu k výrobe

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa