Dopyt po koučingu bol dlho ovplyvňovaný módnymi trendmi. Hoci prvá vlna už odznela, ešte pred pár rokmi bol koučing považovaný za univerzálny liek na rôzne starosti vo firme i v osobnom živote. 

Bol ponúkaný všetkým bez ohľadu na to, či to bolo nutné alebo nie. Bolo to zlaté obdobie, keď sa akákoľvek konzultácia zároveň chybne interpretovala ako koučing. Mnohí nadobudli ilúziu vlastných schopností, že ak sa dokážu druhých správne pýtať na ich problémy, tak sa môžu stať aj dobrými koučmi. Viedlo to k tomu, že sa na trhu vyrojilo mnoho „predavačov teplej vody“.

Osobnostný kouč, módny kouč, kouč zdravého životného štýlu, biznis kouč či dokonca sexuálny kouč. Je až zvláštne, za čo sú ochotní ľudia zaplatiť. Po rokoch boomu sa teraz tento sektor ustálil. Ľudia a firmy rýchle odhalili „šmejdov“ a uspeli len tí, čo majú dobrú reputáciu alebo sú v brandži známi vďaka skúsenostiam.

Kouč nie je psychológ

Na relatívne malom Slovensku je 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa