Trendy nepustia a automobilky sa im nebránia. Prakticky v celom spektre veľkostných kategórií vrhajú na trh „esuvéčka“ ako na bežiacom páse. Príkladov sú mraky, dnes ma však zaujíma jediný, keď Citroën vo svojej ponuke nahradil malé MPV C3 Picasso malým SUV C3 Aircross. Práve C3 Aircross motorizovaný 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom a ovenčený najvyššou úrovňou štandardnej výbavy Shine mám pod palcom. Som zvedavý, či zmena stála za to. Či nepriniesla kompromisy na strane úžitkových vlastností.

Či malý trojvalec – výkonnejší z ponuky dvoch benzínových jednotiek – na pohľad vypasenému mackovi stačí, a ak stačí, či je aj úsporný. Veď malé auto muselo byť vždy úsporné, teda aj v časoch, keď sme o klimatickej zmene ani len netušili.


Nápadný špunt

Nemienim vás unavovať opisom zjavu – veď ho vidíte. Osobne ma nový svojský dizajnérsky rukopis aplikovaný na nových SUV od Citroëna oslovuje hlavne preto, že rázne vybočuje z uniformity, ktorá v danej triede panuje. Je natoľko iný, ako sa len iným byť dá.

O jeho kráse by som pomlčal, lebo pod tento prívlastok sa v mojom ponímaní asi žiadne SUV nezmestí. Skôr ma fascinuje nepokrytou dávkou exhibicionizmu, ktorá však nebráni tomu, aby mi toto autíčko bolo sympatické. Možno najsympatickejšie zo všetkých SUV značky Citroën, lebo dojem farebne nápadného vajíčka z výkladu hračkárskeho obchodu podľa mňa najviac pasuje práve tomu najmenšiemu. 

Pohoda za volantom 


V kokpite tiež panujú mäkké kontúry – nemýliť si, prosím, s mäkkými plastmi. Na tých sa tu šetrilo s výnimkou horného pásu palubnej dosky. Tam je príjemne poddajný. Textil na lakťových opierkach výplne dverí opticky osviežuje. Aj keď zóna vodiča štylisticky ladí s exteriérom, hodnotím ju vyššie. Už len preto, že proporcie nie sú preexponované ako napríklad v porovnaní s „nafúknutou“ prednou partiou Aircrossu. K rozvrhnutiu zdrojov informácií mám len jednu výhradu.

Ako z hračkárskeho 
obchodu: Ľahký trojvalec je malému SUV evidentne na osoh

Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine Zdroj: Citroën

Pravou rukou položenou na volante si zakrývam minimálne tretinu centrálneho monitora. Obvyklé držanie volantu pre to nezmením, a tak sa občas mimovoľne vykláňam. Inak 7-palcový multifunkčný farebný dotykový displej reaguje promptne, škoda, že len cez tento displej vedie cesta prakticky ku všetkým nastaveniam vrátane klimatizácie, deaktivácie systému štart/stop... Len vyhrievanie sedadiel má spínač so stupnicou na bokoch sedadiel. Ani to nepovažujem za veľké víťazstvo.

Transparentnému prístrojovému panelu sekunduje

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa