Tri mesiace stačili Zuzane Čaputovej na to, aby dokázala zdesaťnásobiť svoje preferencie a dostať sa na čelo kandidátov v prezidentských voľbách. V histórii prezidentských súbojov na Slovensku sa ešte nestalo, že by opozičný kandidát išiel do volieb ako favorit číslo jeden.

Čaputová zabrala, Mistrík zaspal

„Nespomínam si na politika alebo stranu, ktorá by dokázala urobiť v takom krátkom čase taký veľký nárast preferencií,“ hovorí v rozhovore pre TREND Martin Slosiarik z agentúry Focus. Podobne sa vyjadrila aj expertka na politický marketing Anna Šovčíková z agentúry Restartup: „Tento prudký nárast prekvapil aj mňa a dovolím si tvrdiť, že aj kampaňový štáb samotnej kandidátky.“

Kandidátka Čaputová bola dlhé mesiace terčom otvorených výziev či priamo tlaku, aby sa v mene zodpovednosti za osud Slovenska vzdala prezidentskej kandidatúry a podporila R. Mistríka, ktorý mal dlhodobý náskok. Zakladateľ SaS a úspešný vedec začal veľkú bilbordovú kampaň s výrazným predstihom a vďaka podpore najsilnejšej opozičnej strany SaS si rýchlo vybudoval pozíciu najsilnejšieho opozičného kandidáta.

Ako funguje fenomén Čaputová

Zdroj: Maňo Štrauch

R. Mistrík svoje narastajúce percentá sebavedomo využil v novembri minulého roka, keď otvorene vyzval na spojenie síl demokratických kandidátov v snahe zabrániť víťazstvu predstaviteľa Smeru alebo politického extrému. Hoci nebol konkrétny, nepriamo sa už vopred pasoval za víťaza konkurenčného boja v opozičnom tábore: „Je fakt, že vo všetkých dostupných prieskumoch som v skupine demokratických kandidátov na čele,“ uviedol v novembri.

Všetky oči sa

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa