V čase realitného boomu existovali na Slovensku dve hlavné oblasti, v ktorých chcel podnikať takmer každý. Lukratívnejšou voľbou bol development. Na počiatočný úspech niekedy nebolo treba ani väčší kapitál, stačili veľké oči a dobré prisviedčacie schopnosti na správnych miestach. Častejším a menej náročným výberom bola práca makléra. Popularitu realitného biznisu ako zárobkovej činnosti podporoval všadeprítomný optimizmus a vidina rýchleho prísunu peňazí. So zvyšujúcim sa dopytom po nehnuteľnostiach tak úmerne rástol počet novozaložených realitiek.

Po dosiahnutí cenových stropov bývania a ich postupnom prepade od konca roku 2008 opadla aj aura lukratívnosti realitného povolania. Scénu tak začali opúšťať prví hráči. Poväčšine šlo o kancelárie, ktoré prežívali len vďaka niekdajšiemu silnému dopytu po takmer akomkoľvek bývaní.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa