V rozhovore sa dočítate:

  • Ako funguje vytváranie statusov Polície SR
  • Ako reagujú samotní policajti na vystupovanie na oficiálnom facebookovom účte
  • Aké sú náklady na tvorbu a prevádzku stránky na sociálnej sieti
  • Čo sa Polícii SR podarilo aj vďaka facebookovému účtu

Čo bolo primárnou motiváciou na vytvorenie facebookovej stránky polície a kto s touto myšlienkou prišiel?

Nápad odštartovať komunikáciu Policajného zboru na sociálnych sieťach má základy ešte v jednom z predošlých vedení tlačového oddelenia ministerstva vnútra. Celková stratégia a realizácia boli a stále sú plne v réžii Policajného zboru.

Ako ste sa k projektu dostali vy? Prečo ste sa rozhodli byť administrátorom takéhoto netypického komunikačného nástroja?

Po skončení práce v médiách som začal pôsobiť na komunikačnom oddelení jednej zo sekcií ministerstva vnútra. Potreboval som zásadnú zmenu, pociťoval som vyhorenie, hlavne pre prípady, o ktorých som písal. Po istom čase mi novinárčina začala chýbať a už to vyzeralo tak, že sa do médií vrátim, keď som sa dozvedel o pripravovanom projekte so sociálnymi sieťami. Uspel som vo výberovom konaní, a preto som to riskol a médiám som zatiaľ povedal nie. Samotný projekt sa stal pre mňa výzvou. Úprimne som chcel zmeniť komunikačnú stratégiu v rámci štátnej inštitúcie. Už roky som sledoval, ako to funguje v zahraničí, a na Slovensku mi to chýbalo.

Ako sa tento projekt formoval? Schvaľovali ho nejaké štátne inštitúcie?

Základom bolo nastavenie stratégie smerom k prispôsobovaniu moderným trendom. Kriminalita už dlhodobo funguje aj v kyberpriestore. Môžeme hovoriť o závažnej kriminalite, ale aj kyberšikanovaní jednotlivcov. Takisto bolo dôležité prispôsobiť formu a obsah komunikácie mladému publiku, pre ktoré hrajú sociálne siete neustály prím. Fungovanie štátnych inštitúcií, a hlavne Policajného zboru, je špecifický svet, práve preto som rád, že napriek tomu dosiahla naša komunikácia na sociálnych sieťach úspech.

Admin Facebooku polície: Chodia desiatky správ, písal aj človek, ktorý sa chcel zabiť

Zdroj: Maňo Štrauch

Platí to tvrdenie o veku aj pre fanúšikov stránky polície? Máte odmerané, aký je priemerný vek sledovateľa tejto policajnej facebookovej stránky?

Podľa štatistík z Facebooku viem povedať, že pomer ženy a muži je 51:49 a najväčšie zastúpenie má kategória 25 – 34 rokov. Najmenej nás sledujú ľudia do 17 rokov a práve pre nich sme spustili Instagram. Sú našou cieľovou skupinou aj ako potenciálni budúci policajti.

Koľko administrátorov sa o facebookovú stránku stará? Ako si delia prácu?

V súčasnosti máme 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa