Slovenský trh mobilnej komunikácie sa obohatí o ďalšiu značku. K Orangeu, T-Mobilu a O2 pribudne Naymobile. V piatok 15. mája začína prevádzkovateľ siete elektrodomov Nay poskytovať telefónne i dátové služby na predplatenej karte.

Záujem o vstup na mobilný trh naznačil predseda predstavenstva Peter Zálešák pre eTrend koncom februára. Prísne technicky vzaté, Nay sa napokon nestane virtuálnym mobilným operátorom, ale takzvaným brand resellerom. V praxi to znamená, že firma bude pod vlastnou značkou predávať mierne modifikovaný produkt partnerského operátora, ktorým je Telefónica O2. Nay preň zabezpečí marketingovú komunikáciu a predaj, no technické zázemie outsourcuje od O2. Vrátane zákazníckej linky: Naymobile bude mať vlastné hotlinové číslo, na ktorom sa zákazník dovolá do call centra O2, kde ho však vybavia v mene Naymobilu.

Naymobile má veľmi jednoduchú štruktúru produktu, veď vychádza zo služby O2 Fér. S 11 eurocentmi (všetky s DPH) za minútu hovoru do všetkých sietí počas celého dňa je o máličko lacnejší ako ostatní mobilní operátori. Na druhej strane, uplatňuje sekundovú tarifikáciu až od prvej ukončenej minúty hovoru – kým ostatní od prvej sekundy volania. Okrem toho, Naymobile má skoro dvojnásobne drahšie SMS správy (0,10 €).

Silnou stránkou Naymobilu môže byť prepojenie na lojalitný klub Nay Extra, ktorý má v súčasnosti podľa vyjadrenia manažmentu firmy 450-tisíc členov. Za vernostné body, ktoré sa kupujúcim na kartu pripisujú za nákup chladničiek alebo televízorov (väčšinou 3% z hodnoty nákupu), bude možné získať kredit pre Naymobile.

Foto na titulke - Flickr.com