Najjednoduchšou formou esemeskového predaja, ktorá na Slovensku funguje, je kúpa elektronického lístka na bratislavskú MHD. Stačí poslať prázdnu správu a cestujúci do dvoch minút dostane lístok vo forme SMS.

Podľa predsedu Dopravného podniku Bratislava Branislava Zahradníka spočíva úspech v jednoduchosti: „Nechceli sme prekombinovať systém množstvom verzií lístkov, aby sme neodradili cestujúcich a nespôsobovali problémy revízorom pri kontrole.“ To však znamená, že cestujúci si môžu zakúpiť len jeden typ lístka – platiaci 70 minút. Obdobný systém, ale na úhradu parkovného, uvádza od februára do pilotnej prevádzky mesto Prešov.

V porovnaní s ním pôsobí riešenie, ktoré funguje v centre Bratislavy, komplikovanie. Nejde totiž priamo o platbu cez mobil, ktorú zúčtuje zákazníkovi operátor.

Vodič sa musí na internete najprv zaregistrovať a na svoje konto poslať kredit minimálne tri a maximálne 200 eur, z ktorého potom parkovné hradí cez SMS. Tento spôsob prakticky vylučuje vodičov, ktorí do centra mesta zavítajú náhodou alebo iba zriedka.

Obdobný systém funguje aj vo Viedni. Tá na projekte, na ktorý išli aj peniaze z eurofondov, s mestskou časťou Bratislava – Staré mesto spolupracovala. „Už v podmienkach projektu bolo, že systém parkovania v Starom Meste musí byť rovnaký ako vo Viedni,“ vysvetľuje Emil Fitoš, vedúci pre oblasť verejného sektora a zdravotnú starostlivosť v Siemense, ktorý je matkou firmy prevádzkujúcej systém SMS platieb - MPay Slovakia. A pripomína, že v čase realizácie projektu ani slovenská legislatíva neumožňovala zaviesť taký systém platenia ako v Prešove.