Herná spoločnosť Niantic sa zameriavala na tituly, ktoré využívali rozšírenú realitu a plný potenciál smartfónov, teda aj funkciu GPS. Pred šiestimi rokmi spustili multiplayerovú hru Ingress s nevšedným herným systémom, kedy hráč musel s mobiloch chodiť po reálnom svete a na vybraných miestach plniť úlohy. Ale až ich Pokémon Go z leta 2016 s nie až tak úplne odlišným systémom hrania vytvoril ošiaľ.

Možno to bola vhodná doba, predsa len rozšírenie smartfónov a dostupnosť mobilného internetu sa od roku 2013 značne posunula. Alebo sa do čierneho trafili spoluprácou s Pokémon Company, ktorá vlastní autorské práva na Pokémonov a ktorej tretina patrí hernému gigantovi Nintendo. Virtuálne zvieratá už boli dávno známe z kartovej hry, klasických videohier a aj animovaného televízneho seriálu a celovečerných filmov.

Pokémon Go z roku 2016 nestráca dych, vlani zarobil najviac v histórii

Lovci pokémonov v San Franciscu Zdroj: TASR

Už počas prvých troch týždňov po spustení si hru stiahlo 75 miliónov používateľov a na istú dobu sa v Google Trends stal termín „pokémon“ o 33 percent než slovíčko „porn“. Podľa analytickej spoločnosti Sensor Tower vygeneroval Pokémon Go za rok 2016 tržby

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa