Google to minulý týždeň oznámil na Google+ účte pre AdWords. Flash je zastaraný a stále menej podporovaný formát, v ktorom sú vytvárané najmä animácie.

Dokonca jeho samotný vývojár, spoločnosť Adobe, vyzýva ku konverzii na HTML5. Podľa oficiálnych údajov je však stále až 100 000 000 inzerátov vo formáte Flash, pričom v roku 2015 to bolo 84% bannerovej reklamy. 

Prijímanie reklám vo formáte Flash bude ukončené 30. júna 2016 a technológia bude pre zobrazovanie v reklamných službách od Google zablokovaná 2. januára 2017.

Tvorcovia tak pre animácie budú nútení použiť formát HTML5, alebo sa budú musieť uspokojiť so statickým formátom či videoreklamou. Prečo pri nej Google naďalej bude tolerovať aj Flash, Google presne nezdôvodnil. 

Google, ale aj mnohé iné veľké internetové spoločnosti už dávnejšie na tento formát rezignovali. Na HTML5 prešiel YouTube a intenzívne ho blokuje tiež Mozilla v prehliadači Firefox. Facebook videá tiež už prehráva v novom prehrávači.