M. Zuckerberg hovoril o dvoch hlavných pilieroch, ktoré môžu virtuálnu realitu (VR) urobiť ozaj rozšírenú. Podobne ako pri smartfónoch, tým prvým je dostatok aplikácií a teda možností ako VR využiť.

Pre udržateľný VR ekosystém, ktorý bude profitabilný pre vývojárov, je potrebné, aby sa doň dostalo desať miliónov používateľov. Zatiaľ ich má facebookový Oculus Facebook len jeden milión.

Druhým pilierom je hardvér a jeho forma. Oculus Quest má byť podľa M. Zuckerberga to pravé orechové. Má bezdrôtové pripojenie. V balení má bezdrôtové ovládače, ktorými ovládate virtuálne ruky. A vo VR sa môžete pohybovať a meniť uhol pohľadu súčasne (nazýva sa to šesťdimenzionálna voľnosť).

Dizajnovo sa Quest podobá na veľký Oculus Rift. Používa aj rovnakú optiku, teda dvojicu displejov, každý s rozlíšením 1 600 x 1 440 bodov. Zásadnou zmenou je, že

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa