Nadnárodný pivovarnícky koncern Anheuser-busch Inbev (AB Inbev) zvýšil v prvom štvrťroku hrubý prevádzkový zisk (EBITDA) o 7,9 percenta na 4,9 miliardy dolárov. To je viac ako dvojnásobok oproti odhadu analytikov. Napriek nižšiemu objemu predaja firma dokázala zvýšiť maržu.

Pivovar, ktorý stojí za značkami Corona a Stella Artois, teší svojimi výsledkami v posledných štvrťrokoch investorov pravidelne. Clá amerického prezidenta Donalda Trumpa ale teraz predstavujú hrozbu pre spotrebiteľskú náladu na jednom z jeho najdôležitejších trhov, v Spojených štátoch.

AB Inbev zaznamenal v prvom kvartáli medziročné zníženie tržieb v USA o 5,1 percenta. Pokles pripisuje menšiemu počtu predajných dní, neskorej Veľkej noci a zlému počasiu.

Celosvetovo predala spoločnosť v prvých troch mesiacoch roka o 2,2 percenta menej piva, čo bol ale pokles menej výrazný, ako sa obávala. Nižší objem predaja vykázali aj konkurenti, napríklad Heineken.

Zníženie predajných nákladov a efektívne riadenie režijných nákladov podporilo rast marží, uviedol AB InBev. Firma ponechala výhľad na fiškálny rok bez zmeny, očakáva, že EBITDA porastie v súlade s jej strednodobou projekciou medzi štyrmi a ôsmimi percentami. Viac ako 98 percent piva sa vyrába na miestnych trhoch, čo podniku poskytuje ochranu proti nepriaznivým vplyvom ciel.

Ďalšie dôležité správy

Karl-Heinz Rummenigge, CEO of Bayern Munich, Pep Guardiola, head coach of Bayern Munich and his wife Cristina Guardiola, from left, attend the Oktoberfest beer festival in Munich southern Germany, Sunday, Oct 6, 2013. (AP Photo/Lennart Preiss/Bongarts, Pool)
Neprehliadnite

V Nemecku za posledných päť rokov zaniklo 93 pivovarov