Nadnárodný pivovarnícky koncern Anheuser-busch Inbev (AB Inbev) zvýšil v prvom štvrťroku hrubý prevádzkový zisk (EBITDA) o 7,9 percenta na 4,9 miliardy dolárov. To je viac ako dvojnásobok oproti odhadu analytikov. Napriek nižšiemu objemu predaja firma dokázala zvýšiť maržu.
Pivovar, ktorý stojí za značkami Corona a Stella Artois, teší svojimi výsledkami v posledných štvrťrokoch investorov pravidelne. Clá amerického prezidenta Donalda Trumpa ale teraz predstavujú hrozbu pre spotrebiteľskú náladu na jednom z jeho najdôležitejších trhov, v Spojených štátoch.
AB Inbev zaznamenal v prvom kvartáli medziročné zníženie tržieb v USA o 5,1 percenta. Pokles pripisuje menšiemu počtu predajných dní, neskorej Veľkej noci a zlému počasiu.
Celosvetovo predala spoločnosť v prvých troch mesiacoch roka o 2,2 percenta menej piva, čo bol ale pokles menej výrazný, ako sa obávala. Nižší objem predaja vykázali aj konkurenti, napríklad Heineken.
Zníženie predajných nákladov a efektívne riadenie režijných nákladov podporilo rast marží, uviedol AB InBev. Firma ponechala výhľad na fiškálny rok bez zmeny, očakáva, že EBITDA porastie v súlade s jej strednodobou projekciou medzi štyrmi a ôsmimi percentami. Viac ako 98 percent piva sa vyrába na miestnych trhoch, čo podniku poskytuje ochranu proti nepriaznivým vplyvom ciel.
Ďalšie dôležité správy
