Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) majú v správe viac ako tri a pol tisíca tratí, pričom tie najdôležitejšie sa stretajú práve hore na Považí. Žilinská stanica je konečnou na trati z Bratislavy, z Košíc, z Čadce aj z Rajca. Uzol Žilina je navyše súčasťou siete TEN-T, konkrétne Balticko-adriatického koridoru spájajúceho poľský Gdansk a taliansku Bolognu. Parametre, ktoré predpisuje európska legislatíva však nespĺňa. Prakticky desaťročie príprav dokumentácie a povolení vyústilo do verejného obstarávania, ktoré v utorok vyhlásil správca železníc.

Jediným kritériom je cena

Modernizáciou by počas najbližších štyroch rokov mala prejsť železničná stanica v Žiline aj priľahlé trate. Pracovať sa bude v úsekoch medzi Strážovom, Budatínom, Varínom, Tepličkou a Žilinou, ako aj medzi Varínom a Strečnom. Stavba má v smere zo západu na východ dĺžku štrnásť kilometrov a v smere zo severu na juh viac ako dva kilometre.

ŽSR odhadujú, že komplexná rekonštrukcia bude aj s daňou stáť takmer 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa