Volkswagen poskytne svojej rovnomennej vlajkovej značke viac času na plánované zníženie nákladov. Cieľ návratnosti predaja vo výške 6,5 percenta, pôvodne stanovený na rok 2026, sa presúva o tri roky na rok 2029, povedal finančný riaditeľ značky David Powels.
Ako dôvod odkladu uviedol komplikovanú situáciu na trhu s klesajúcimi číslami predaja, silnejšiu konkurenciu, najmä v Číne, a zmenené podmienky na trhu v USA. Zároveň vyjadril presvedčenie, že novú prognózu automobilka dokáže splniť.
Po náročných rokovaniach sa spoločnosť a odborová organizácia v decembri dohodli na programe reštrukturalizácie značky, ktorá už roky slabne. Do roku 2030 tak má v Nemecku zaniknúť 35-tisíc pracovných miest, čo predstavuje približne každú štvrtú pozíciu. Výmenou za to sa spoločnosť zaviazala, že si v krajine ponechá všetky závody.
V minulom roku zaznamenal Volkswagen prevádzkovú rentabilitu predaja len 2,9 percenta, čo je výrazne menej ako 4,1 percenta dosiahnutých v roku 2023. Znamená to, že z každého eura obratu vytvorila automobilka len 2,9 centa zisku. Hoci značka vlani mierne zvýšila predaj mimo Číny, jej prevádzkový zisk klesol o viac ako štvrtinu z 3,5 na 2,6 miliardy eur.
Ďalšie dôležité správy
